3D diagnostika geometrie kol.

23.10.2011 17:45

Měření a seřízení geometrie náprav se automobilistům vždy vyplatí. Mimo komfortu a bezpečnosti řízení, totiž seřízená geometrie podvozku ušetří i spoustu nákladů na provoz vozidla. Hlavní úsporou je až o 20% delší životnost pneumatik, protože ty se tolik nesjíždí    a opotřebovávají se rovnoměrně. Navíc, správně nastavená geometrie kol ušetří i náklady na pohonné hmoty.


V dnešní době se využívá 3D rozměrného systému měření geometrie kol, při němž lze kompletní naměření geometrie čtyř kol, včetně rozměrů podvozku zvládnout ve vysoké kvalitě v čase ne delším, než pěti minut. Mezi nejpřesnějšími systémy pro měření komplexní geometrie obou náprav, souososti a světlé výšky vozu je na trhu naprostou špičkou měřící zařízení John Bean VISUALINER 3D3 ARAGO s bohatým technickým vybavením, které pomocí 3 digitálních kamer zajišťuje automatickou synchronizaci kamer a zvedáku po celé výšce zdvihu a automatickou kalibraci neustále v každém momentu měření, a tím absolutně eliminuje jakékoliv chyby obsluhy během měření. Součástí zařízení je pojízdný kabinet          s tiskárnou a klávesnicí, PC s DVD/CD, floppy 3,5", síťovou a zvukovou kartou, 3D grafickou kartou, software PRO 32premium, (VAG,Renault,Ford,Mercedes Benz) i databází vozidel cca 25 let, 19" barevným monitorem, barevnou tiskárnou a operačním systémem Windows XP Professional. Vybavení tvoří také 2 nosiče kamer s automatickým zdvihem a synchronizací a další příslušenství, včetně sady čtyř terčů, standardních upínáků  (součástí dodávky je nový model 11"-22").
Jaké jsou výhody provedení 3D geometrie kol? Je to zejména zvýšená bezpečnost jízdy automobilem, snížení opotřebení pneumatik, zlepšení chování vozidla během jízdy a také  uložení historie všech měření vozidla do paměti počítače.
Měření geometrie by mělo být prováděno alespoň 1x ročně. Určitě po výměnách pneumatik, výměnách čepů, dílů řízení, nebo opravách nápravy, či po havárii, ale může ho být potřeba i po najetí do větší díry nebo na obrubník. To už je věcí každého řidiče. 

Mgr. Ivan Šářec

Zpět